Ramazan’da Beslenmenize Dikkat Edin
Menüleri atla içeriğe git. enüleri atla içeriğe git. İletişim - Bize Ulaşın Uğur.com.tr
09 Haziran 2017 Cuma
Ramazan’da Beslenmenize Dikkat Edin!

Ramazan’da Beslenmenize Dikkat Edin!

Bu sene de geçen senedeki ramazanlar gibi, sıcak yaz aylarına denk geldi. Bu sıcak yaz günlerinde tuttuğumuz oruç yanlış beslenme alışkanlıklarıyla birlikte büyük sağlık sorunlarına yol açabilir.

Bu sene de geçen senedeki ramazanlar gibi, sıcak yaz aylarına denk geldi. Bu sıcak yaz günlerinde tuttuğumuz oruç yanlış beslenme alışkanlıklarıyla birlikte büyük sağlık sorunlarına yol açabilir. Beslenmenize dikkat etmeli, yeteri kadar yeteri miktarda gıda tüketilmelidir. Yetersiz beslenen kişiler kolay hasta olur ve iyileşme süreçleri uzun zaman sürer. Herhangi bir besin ögesinin yetersiz alınması, vücut işlevlerinin eksik yada hiç çalışmamasına, doğal olarak hastalıklara davetiye çıkarması anlamına gelir. Yetersiz beslenme insanların iş gücü, planlama ve yaratıcılık yeteneğini minimuma indirir. Bu yüzden sahurda yeterli ve gün boyu vücut ihtiyacınızı karşılayacak besinler tüketmeye özen gösterin.

İftarınızı hızlı yapmayın;

Oruç sürelerinin uzun olmasıyla birlikte açlık hissi de artmakta. Uzun süre aç kalan midenizi iftarda hızlıca doldurup, 5-10 dakika için de iftarınızı tamamlıyorsanız hem kilo alma hem de sağlık sorunları yaşama riskinizi arttırıyorsunuz demektir. İftarınızı uzun tutun ve yemeğinizi yavaş yavaş tüketin.

Orucunuzu sıvı gıdalarda açmayı ihmal etmeyin;

Orucunuzu su ve çorbayla açmaya özen gösterin. Çorba ve su tüketerek, sabahtan akşama kadar çalışmayan sindirim sisteminizi yemeğe hazırlayabilirsiniz. Ayrıca su ve çorba içerek oruç açmanın bir diğer faydası ise fazla yemek yeme istediğinizi bastırarak dengesiz kilo alma riskini düşürüyor olmasıdır.

İftarda hafif besinler tüketmeye özen gösterin;

İftar menünüz de mutlaka sebze ve salatanın olmasına özen gösterin. Tüm gün oruç tutuyor olmanın verdiği istekle donatılan masalarda bulunan et, balık ve tavuğun yanında mutlaka salata ve sebze tüketin. Derin dondurucularınız da sakladığınız sebzelerinizi ilk günkü tazeliğiyle sofranıza mutlaka koyun. Sebze ve salata tüketmek sindirim sisteminizi hızlandıracak ve kan şekerinizi dengelemekte yardımcı olacaktır.

İftardan sahura kadar bol su tüketin;

Ramazanda yaşanan bir diğer genel ve büyük sorun da kabızlıktır. Bunun için yapacağız en sağlıklı işlem iftardan sahura kadar bol bol su içmek. Bir diğer önemli husus ise eviniz de ya da iş yerinizde için de suyunuzu muhafaza ettiğiniz her şeyi ve su sebilinizin temizliğini düzenli olarak yapmaktır. Düzenli olarak temizliği yapılmayan su muhaffaza edilen her şey sağlık açısından risk oluşturmaktadır. İçerisinde biriken bakteriler ve çeşitli mikro organizmalar barındırı ve düzenli bakımları yapması gerekmektedir.

Mutlaka sahura kalkın;

Sahura kalkmadan oruç tutmamaya özen gösterin. Uzun süren oruç günlerin de sahursuz tutulan oruçlarda kan şekeri düşer ve gelecek yıllarda kan şekeri düzensizliğine neden olabilir.

Arama Ekranını Kapat