Bilinçli Tüketici

1 Ocak 2016 Cuma

        İhtiyaçlarımızı karşılamak için alışveriş yaparız. Herhangi bir ürün satın alan kişiye tüketici denir.  Tüketici olarak alışveriş yaparken dikkatli ve bilinçli olmalıyız. Bilinçli bir tüketici olmak için alışveriş yaparken şunları yapabiliriz;

Alışverişe gitmeden önce liste yapmalıyız.
Yapacağımız liste isteklerimize göre değil ihtiyaçlarımıza göre olmalıdır.
Alacaklarımızı önem sırasına koymalıyız.
Alacağımız ürünlerden daha kaliteli ve ucuz olanı seçmeliyiz.
İhtiyacımız olan ürünlerin üreticisi, içeriği,
Alacağımız ürünün TSE damgasının ve garanti belgesinin olup olmadığını kontrol etmeliyiz.
Yiyecek ve içecek alacağımız zaman ambalaj üzerindeki üretici, içerik bilgilerini incelemeli, son kullanma tarihine mutlaka bakmalıyız.

Alışveriş sonrasında da dikkat etmemiz gerekenler vardır. Bunları da şöyle sıralayabiliriz;

Aldığımız ürünlere ait fiş ve faturaları mutlaka istemeliyiz. Aldığımız üründe herhangi bir sıkıntı yaşandığında ürünü değiştirmek veya iade etmek için bu belgelere ihtiyaç vardır.
Elektronik eşya aldığımızda garanti belgesini bayiye veya yetkili servise imzalatmalı ve mühürletmeliyiz. Fatura ve garanti belgesi üzerindeki satın alma tarihini kontrol etmeliyiz.

 Ülkemizde tüketici haklarını korumak için kurulmuş kurumlar vardır. Bunlar;

Tüketici Koruma Derneği ( http://www.tukoder.org.tr )
Tüketici Hakları Derneği ( http://www.tuketicihaklari.org.tr )
Tüketici Hakları Merkezi – TÜ-MER ( http://www.tuketicimerkezi.org )
Tüketiciler Birliği ( http://www.tuketiciler.org )
Tüketicileri Koruma Derneği ( http://www.tukder.com )
Tüketiciler Derneği - TÜDER ( http://tuketicilerdernegi.org.tr )
Tüketici Koruma ve Savunma Derneği ( Türksavder )

Kaynak: sorubak.com

Bu kategorideki diğer yazılar